סערת הקבורה; הגר"י דרעי: "הזוי, הרס וחורבן של הקבורה היהודית"

    ישראל רובין No Comments on סערת הקבורה; הגר"י דרעי: "הזוי, הרס וחורבן של הקבורה היהודית"

    רב העיר באר שבע הגאון הרב יהודה דרעי תוקף בחריפות את היוזמה הפסולה לפתרון מצוקת הקבורה בשיטת 'ליקוט עצמות': "הם לא מתביישים לקרוא לזה 'העולם הבא של הקבורה' בציניות נוראה. זה הרס וחורבן של הקבורה היהודית"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רב העיר באר שבע הגאון הרב יהודה דרעי מתייחס, בראיון לתוכנית הפוך על הפוך עם הרב משה בן לולו לסערת הקבורה והיוזמה לפתרון מצוקת הקבורה בשיטת ליקוט עצמות ותקף את הרעיון הפסול: "מדובר בסיפור הזוי. רק אתמול התוודעתי לעניין כאשר הוזמנתי להגיע לוודעה שאמורה לדון ברעיון חדש לפתרון מצוקת הקבורה, לא כתבו שמדובר בליקוט עצמות".

    הרב סיפר כי היוזמה היא: "פתוחים את הקבר 12 חודשים אחרי שהמת נפטר, מלקטים את עצתמותיו לקופסא של 60 סנטימטר ושמים אותם באיזה תיבה. זה פשוט רעידת אדמה".

    "הם טוענים שזה היה קיים בימי בית שני", התייחס הרב דרעי לטענות ההלכתיות כביכול בעד הפתרון, ואמר "יש אומרים שכבר לפני אלף שנים, בימי התלמוד, פסק המנהג הזה, ויש אומרים שכבר בימי התנאים".

    עוד הוסיף הרב דרעי: "יש לנו דוגמאות אינספור כדי להפריך לחלוטין את הטענה שזה מותר. וכתבו הפוסקים שגם מה שנהגו אז בימי בית שני זה נעשה במקרים מסוימים שאל רלוונטיים לימינו. והם לא מתביישים לקרוא לזה 'העולם הבא של הקבורה' בציניות נוראה. זה הרס וחורבן של הקבורה היהודית".



    0 תגובות